آنچه از HTML5 انتظار می رود

HTML5 حاصل همکاری شرکت های های فعال در این عرصه نظیر Mozilla ، Opera و Apple در سال ۲۰۰۴ می باشد.نتیجه کار این گروه در سال ۲۰۰۷ مورد تا یید سازمان W3C واقع شد و این نسخه در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۰۸ بوسیله کنسرسیوم وب جهانی (W3C) منتشر شد.

HTML5 نسبت به نسخه قبلی HTML4 تفاوت های قابل توجهی پیدا کرده است که اشتیاق طراحان وب را برای استفاده از آن برانگیخته است .در ادامه آنچه را که انتظار می رود HTML5  برای طراحان وب براورده سازد را بررسی می کنیم :

فضای آفلاین:

تکنولوژی Google Gears   همان محیط برنامه‌سازی تحت ‌وب آفلاین گوگل که در حال گذران نسخه آزمایشی (beta) خود  است امکان ادامه بکارگیری برنامه‌های تحت وب  با قطع ارتباط شبکه‌ای یا اینترنتی را فراهم می آورد . به کمک این محیط می‌توان استفاده از برنامه را ادامه داد و در زمان ارتباط مجدد، تغییرات اعمال شده در حالت آفلاین را به کارگزار اصلی منتقل نمود.HTML5 قرار است چیزی شبیه  google gearsرا در خود داشته باشد.به این ترتیب سایتها میتوانند برخی از اطلاعات خود را بر روی سیستم شما ذخیره کنند و این یعنی چند برابر سرعتی که الان داریم .

HTML5

HTML5

اشکال غیر منظم :

با  HTML5  می توانیدبدون وابستگی به فلش یا افزونه های دیگر تنها با کد نویسی تصاویر, نمودارها و هرچیزی را که فکر کنید در طراحی خود داشته باشید

پخش صوت و ویدیو به صورت مستقل :

در HTML5 تنها با یک خط کد می توان برای نمایش ویدیو و پخش صدا استفاده کرد و در عین حال تمام قابلیتهایی نظیر عقب و جلو کردن, ذخیره ویدیو و … را در اختیار داشته باشید.

مکان یابی  :

HTML5 میتواند مکان شما را تشخیص دهد و نتایج جستجو را بر حسب مکان شما سفارشی کند و یا اینکه ورودی های twitter شما را برچسب گذاری کند.

تمرکز بر برنامه های تحت وب :

با HTML5 میتوان ابزارهای چت، انجمن، سایتهای drag-and-drop  و … نوشت.

تگ های جدیدی که برای توصیف بهتر ساختار معنایی اطلاعات افزوده شده عبارتند از:

section , article , aside, header , footer , nav , dialog , figure

تغییرات جدید برای طراحی بهتر فرم های ورود اطلاعات، افزوده شدن انواع جدیدی از input نظیر :

datetime, datetime-local, date, month, week, time, number, range, email, url

تگ های جدید output و datalist

» برخی از تگ های جدید برای پویا تر شدن محتوا و رابط کاربری:

audio, video, canvas, meter, progress, event-source

برای یادگیری بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید

http://aparnet.ir/category

http://faroxa.com/55